11 Şubat 2012 Cumartesi

MUHALLEBİLİ TEL KADAYIF......



Ha bugün ha yarın derken yine bir dünya zaman geçmiş  yazmayalı...Biriken, bekleyen o kadar çok paylaşım var ki aslında....Bundan başlamak istedim..çünkü en son yaptığımda resimlemek aklıma geldi:)) Çok hafif ve yapımı çok kolay bir tatlı..Aslında hemen hemen her blog da vardır sanırım..Bu da benim yorumum olsun:))Afiyet olsun..
MALZEMELER
250-300 gr Tel kadayıf
50 gr tereyağ
1 s.b ceviz içi
3 yemek kaşığı toz şeker (pudra şekeri kullandım)
Muhallebi için:
1 lt. süt
2 s.b toz şeker
2 parça damla sakızı(ben 2 damla esans kullandım)
1 s.b un
1 paket toz krem şanti...
Vanilya
İlk önce tereyağ, şeker ve kadayıfları tencereye alıp, orta ateşte sürekli karıştırarak renkleri hafif koyulaşana kadar kavurun...Cevizleri ekleyip kavurmaya devam edin..10 dk  daha kavurduktan sonra kadayıfları bir kenara alın..
Diğer tarafta süt, şeker, un, vanilya ve damla sakızını tencereye alıp muhallebisini pişirin...Soğumaya bırakın..Soğuduktan sonra içine toz krem şantiyi koyup mikserle iyice çırpın...
Kadayıfın yarısını tepsiye bastırarak yayın..Üzerine muhallebini tamamını dödün...Kalan kadayıfları da muhallebinin üzerine düzgünce yayın...Buzdolabında bir gece dinlendirip, servis yapabilirsiniz...Afiyet olsun...



2 yorum:

Ferah Gülşen dedi ki...

bayılıyorum bu lezzete :).. ellerine sağlık oyacım...

Unknown dedi ki...

Canımmm hoşgeldin çok özletiyorsun kendini çok severim ellerine sağlık sevgiler.