18 Mart 2008 Salı

BAHARDA AÇAN ÇİÇEKLER !!




Dalları filizlenip çiçek açmış ağaçları gördükçe çok mutku hissediyorum kendimi..Toprağın uyanışına gün be gün şahit olmak beni heyecanlandırıyor ..Çok yaz sıcağını hiç sevmediğim için bu havalar tam bana göre..Ama gel gör ki napıyorum.. HİİÇ..Vakitsizlikten yana çok dertli olduğum için hiç bir şey yapmaya vakit bulamıyorum.Mutfak işleri hariç tabii..İşte o vakitsizlikte çıkan bahar çiçeklerini andıran zencefilli kurabiyelerim.En çok da pişerken ki etrafa yayılan mis gibi zencefil ve tarçın kokusuna bayılıyorum..Uzun süre de dayanıyor..


220 gr tereyağ

110 gr pudra şekeri

400 gr un

1 yumurta

yarım paket kabartma tozu

1 çorba kaşığı süt

1 paket vanilya

1 çorba kaşığı zencefil

1 tatlı kaşığı tarçın

Tüm malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan bir hamur elde edin. Merdaneyle açıp kurabiye kalıpları ile kesip, önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.Üzerini istediğiniz şekilde süsleyin.. Ben şeker hamuruyla yaptığım çiçeklerle süsledim.. Afiyet olsun..

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Kurabiyeler çiçek açmış gerçekten ellerine sağlık canım


Tüm dualarınızın kabul olması dileğiyle.. Hayırlı kandiller..

Unknown dedi ki...

iyi geceleeeer canım ve hayırlı kandiller...
kurabiyeler çok güzel olmuşlar. kırmızı beyaz çok uyumlu ve şekil itibarı ile de çok şık durmuşlar
ellerine sağlık canım

Gönül dedi ki...

canım benim harika olmuş ellerine sağlık bayıldım valla bikttim hatta:))) sevgilerimle öpüyorum

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler harika olmuslar,ellerine saglik.

OYOSH dedi ki...

Zerrin'cim çok teşekkür ederim..
Funda'cım yüreğine sağlık..
Yemek yandıcı'ma da çok teşekkür ederim..
Senem'cim sağol canım..

Ayse Pamuk dedi ki...

Nefis olmuş kurabiyeler ayrıca çok şık olmuşlar,şeker hamurunu nasıl yaptın?

Cafe Gusto dedi ki...

Son tariflerin hangisine yorum bırakacağımı şaşırdım hepsi süper olmuş.Gece gece canım tatlı birşeyler istedi bak şimdi..Ellerine kollarına sağlık...
sevgiler...