24 Haziran 2008 Salı

YUMUŞACIK AÇMALARIM VAAR:))


Günlerimiz çok yoğun ve koşturmacayla geçmekte efendim!!! Bitti sayılır az kaldı..Geriye sadece nakliye gününü beklemek kalıyor..Tabi bu arada bütün alet edevatımı kutulara kaldırmış bulunmaktayım.Sadece birkaç parça bişeyi bıraktım çünkü daha 10 gün var..O kadar zaman bişey yapmadan durulmaz dimi ama..Ay bazen tatlı krizim tutuyo da, gidip vanilya aroması ya da çilek aroması falan kokluyorum (sonra da kendi halime gülüyorum yaa).Ama yook ben gene dayanamam herhalde bu gün yarın bişey yapmam lazım:))


İşte geçen gün çayın yanına atıştırmalık bişeyler yapmayı düşünürken sevgili Nino'nun yapmış olduğu bu açmalar geldi aklıma. İyi ki de gelmiş aklıma, ben hayatımda bu kadar güzel ev yapımı açma yememiştim arkadaşlar..Tek kelimeyle süperdi..Burdan sevgili Nino'ya sevgilerimi gönderiyorum..Gelelim tarife

2,5 su bardağı ılık süt
1,5 su bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
1 yumurta sarısı(üzeri için)
Aldığı kadar un
Yumuşamış margarin

Ilık süt içerisinde öncelikle mayayı eritiyoruz...İçine sıvıyağ, şeker, tuz ve aldığı kadar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde ediyoruz..Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek iki misli kabarana kadar ( yaklaşık yarım saat) mayalanmasını sağlıyoruz.. Mayalanan hamurdan bir parça kopartıp tezgahın üzerinde elimizle yaklaşık tatlı tabağı kadar açıp içine ceviz büyüklüğündeki margarini her tarafına sürüyoruz..
Rulo yapıp, çevirip açma şekli verip tepsiye yerleştiriyoruz..Üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında üzerleri iyice kızarana dek pişiriyoruz.... Afiyet olsuun..

6 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..açmalar nefis görünüyor....elinize saglık.sevgiler.

OYOSH dedi ki...

Hünerli ellerim teşekkürler...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok sahane görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgiler.

pelin'ce dedi ki...

Canım öncelikle bodrum'daki yeni hayatın hayırlı olsun..Bizimde yazlık Gündoğanda,bakarsın görüşürüz belli mi olur:))
Yeni eviniz hayırlı olsun...

Açmalar ise nefis,ellerine sağlık...

pastacirapunsel dedi ki...

Oyosh'ummmmm,

Nefis bunlar nefissss, tam da yarın arkadaşlara giderken ne yapıp götüreyim derken imdadıma yetiştin:))

Ellerine sağlık şekerim,

Sımsıcak sevgiler, öptümmmm.....

OYOSH dedi ki...

Senem'cim canım sağol..

Pelin inanılmaz sevindim inş. görüşürüz..

Didem'cim çok sevindim.. Yararım dokunduysa ne mutlu hayatım..